وبلاگ رقص دانش

وبلاگ رقص دانش
وبلاگ خبری، علمی ، آموزشی و ... 
قالب وبلاگ
نويسندگان
آخرين مطالب
لینک دوستان

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ نصرآوران و آدرس nasravaran.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





پيوندهای روزانه
طراح قالب

مجله خبری لحظه نما:با گذشت هر روز با خندیدن بیگانه تر می شود با صدای قهقهه هایش هر روز پایین تر می آید؟ مراقب باشید نمی توانید محو شدن خنده از لب های فرزندتان را نشانه بزرگ شدنش بدانید. محققان می گویند اگر از همان سال های اول زندگش اش با او درست تا کنید می توانید از فرزندتان فردی شاد بسازید که سفید شدن موهایش هم شادی را از او نمی گیرد. به نوشته تایم برای تربیت فرزندی که از لحظه لحظه زندگی اش لذت ببرد و بدون ویران کردن زندگی اش از پس بحران های هر روزه بر آید چاره ای جز برداشتن این 8 قدم ندارید.

قدم اول: خودتان شاد باشید

برای نشاندن خنده بر لب های فرزندتان باید کمی خودخواه باشید. اگر شما پدر و مادری شاد نباشید، نمی توانید فرزندی شاد تربیت کنید در حالی که پدرها و مادرها اغلب عوامل ژنتیک را مقصر اصلی بدرفتاری فرزندشان می دانند پژوهشگران دریافته اند فرزند مادران افسرده ای که نگاهی منفی به جهان و اتفاقاتش دارند از پرخاشگری و دیگر مشکلات رفتاری رنج می برند. از نظر محققان افسردگی والدین نقش آن ها به عنوان پدر و مادر در تربیت فرزند را کمتر و بی اثر کرده و بچه ها را با مشکلات رفتاری زیادی درگیر می کند.

چه کنیم؟

حتما شنیده اید که خنده واگیردار است پس با اعضای خانواده تان برای گذراندن اوقات شاد برنامه ریزی کنید تا خنده های آن ها شما را هم بخنداند.

قدم دوم: هوش عاطفی را آموزش دهید

مجله خبری لحظه نما:محققان می گویند والدینی که بچه ها را وادار به بیان احساسات و ریشه یابی آن ها می کنند، فرزندان شادتری پرورش می دهند بر اساس بررسی ها بچه ها در بسیاری مواقع دلیل هجوم یک احساس را نمی دانند اما اگر با آن ها در مورد رویدادهای اتفاق افتاده صحبت کنید و احتمالاتی که ممکن است بر هیجان ها و عواطف آن ها تأثیر گذاشته باشد را مطرح کنید، می توانید آن ها را از بحران های روانی اساسی که آزارشان می دهد رها کنید.

چه کنیم؟

اولین قدم برای بالا بردن هوش عاطفی فرزندتان، این است که در زمان هجوم خشم و سرخوردگی با او همدردی نشان دهید و ارزش واقعی موضوعی که او را تا این اندازه آشفته کرده را برایش روشن کنید. در شادی و غم فرزندتان شریک شوید و به او یاد دهید برای هر اتفاقی به قاعده هیجان هایش را خرج کند.

قدم سوم :همدلی را آموزش دهید

اگر می خواهید شادی و آرامش همراه همیشگی فرزندتان باشد از آغاز به او راه های ساده و کوچک مهربان بودن را یاد دهید و به او همدردی و همدلی با دیگران را بیاموزید.

چه کنیم؟

همدلی با آدم های دیگر و مهربانی کردن به آن ها تنها از فرزند شما آدم بهتری نمی سازد. بررسی ها ثابت کرده است بچه هایی که با دیگران بهتر کنار می آیند و این احساسات را بیشتر ابراز می کنند، شادتر هستند. پس وقتی فرزندتان گلی را از شاخه می چیند، برایش توضیح دهید که با این شادی کودکانه، زندگی را از گلی که نفس می کشد می گیرد.

قدم چهارم: انتظار تلاش داشته باشید نه کمال

در یک بررسی محققان دریافتند اغلب بچه هایی که به خاطر موفقیت تشویق می شوند به دنبال انجام پازل ساده تری هستند. از نظر پژوهشگران آن ها حاضر نیستند ریسک انجام کارهای سخت را به خاطر ترس از اشتباه کردن و سرزنش شدن بپذیرند. بچه ها عاشق این هستن که باهوش خطاب شوند و از این که با انجام کارهی پیچیده و شکست خوردن در آن کار ناتوان و ضعیف معرفی شوند می ترسند.

چه کنیم؟

اگر فرزندتان را به خاطر تلاش و سخت کوشی اش تحسین کنید او برای جلب حمایت شما کارها را نیمه کاره رها نمی کند و از درگیر یک پروژه بودن لذت می برد. بچه هایی که والدین شان از آن ها انتظار بیش از اندازه ندارند و قدر تلاش های شان را می دانند به دنبال شنیدن عبارت تو باهوش هستی نیستند و تنها برای یادگیری بیشتر تلاش می کنند.

قدم پنجم: زمان بازی را بیشتر کنید

محققان می گویند بازی مهارت های شناختی و عاطفی بچه ها را بالاتر می برد. در زمان بازی بچه ها مهارت های عاطفی، جسمی و اجتماعی و عقلانی شان را بالا می برند و حتی بازی های به ظاهر بدون ساختار به آن ها کمک می کند که کار گروهی، به اشتراک گذاشتن داشته ها و راه و رسم مذاکره و حل بحران ها و تنظیم واکنش های عاطفی و نشان دادن رفتار مناسب را یاد بگیرند.

چه کنیم؟

حتی اگر از نظرتان بازی فرزندتان بی معناست، برای قاعده بخشیدن به آن بازی و جهت دادن به رفتارهای فرزندتان تلاش نکنید. او مرحله به مرحله به پختی بیشتری می رسد پس به جایش فکر نکنید و تصمیم نگیرید.

قدم ششم: دیدن نیمه پر لیوان

نمی خواهید سال های آینده زندگی تان را وقف سر و کله زدن با نوجوان و جوان اخمو و ترش روی تان کنید؟ پس از همین سال های پیش از نوجوانی به او دیدن نیمه پر لیوان را آموزش دهید. محققان ثابت کرده اند که بچه های 10 ساله ای که روشن بینی و امیدواری را یاد گرفته اند 50 درصد کمتر از همسالان دیگرشان با خطر افسرده شدن روبرو هستند . از نظر آن ها امیدواری کلید شادی است و بچه های امیدوار نه تنها در مدرسه که در کار و ورزش هم موفق تر از منفی باف ها هستند. با توجه به یافته های علمی، بچه های امیدوار در سال های بعدی زندگی شان سالم تر هستند و عمر طولانی تری هم دارند و گذشته از این چنین بچه هایی در آینده ازدواج موفقی را هم در انتظار دارند و کمتر با افسردگی و اضطراب دست و پنجه نرم می کنند.

چه کنیم؟

در جریان شکست ها به او آموزش دهید که دستاوردها و لااقل تجربه هایی که در این مسیر کسب کرده را ببیند . هر وقت به موفقیتی می رسد و اتفاق خوشایندی را تجربه می کند در شادی اش سهیم شوید و از این راه به او آموزش دهید که برای هر تغییر خوشایندی با تمام وجود شادی کند.

قدم هفتم: تلویزیون خاموش!

محققان ارتباط میان شادی و کم بودن زمان تلویزیون دیدن را پیدا کرده اند و می گویند آدم های شاد کمتر وقت شان را به دیدن تلویزیون اختصاص می دهند. آن ها هنوز نمی دانند تلویزیون دیدن آدم ها را غمگین می کند یا اینکه آدم ها غمیگن بیشتر سراغ برنامه های جعبه جادویی می روند اما آنچه مسلم است این که بچه ها برای شاد بود نیک دنیا فعالیت دیگر می توانند انجام دهند و لم دادن بیش از اندازه روی مبل و تماشای برنامه های تلویزیونی این زمان را از آن ها می گیرد.

چه کنیم؟

نگذارید زمان تلویزین دیدن فرزند خردسال تان از یک ساعت در روز بیشتر شود یا کودک تان بیشتر از 2 ساعت در روز را با تلویزیون و رایانه و تبلت بگذراند. کودک شما برای کشف جهان باید همه حواسش را به خدمت بگیرد.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: اجتماعیخنده دانستنی
[ پنج شنبه 24 مهر 1393 ] [ 11:53 ] [ نصر ]
.: Weblog Themes By Salehon.ir :.
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
حمایت می کنیم

جهت دریافت برنامه های رادیو افسران کلیک کنید

امکانات وب